Najważniejsze informacje dla lekarzy i pracowników służby zdrowia

Poniżej znajdują się linki do strony internetowej moderowanej przez chińskich specjalistów zajmujących się walką z COVID-19. Strona występuje w wersji chińskiej oraz angielskiej. W celu jej przetłumaczenia na język polski polecamy zainstalować przeglądarkę Microsoft EDGE >link do pobrania<. Przeglądarka posiada moduł do tłumaczenia na język polski. Treść załączników w formacie PDF nie zostanie w ten sposób przetłumaczona ale można kopiować treść do Google Translator lub innych narzędzi do tłumaczenia na język polski.
- Protokół diagnostyki i leczenia dla nowego koronawirusa (wersja próbna 7)
- Protokół leczenia klinicznego plazmy rekonwalescencyjnej u pacjentów z COVID-19 (wersja 2 badania)
- Protokół leczenia ciężkich i krytycznych przypadków COVID-19 (wersja próbna 2)
W przypadku problemów z załadowaniem pliku PDF prosimy o odświeżenie strony lub pobranie pliku z linku: Pobierz
W przypadku problemów z załadowaniem pliku PDF prosimy o odświeżenie strony lub pobranie pliku z linku: Pobierz
W przypadku problemów z załadowaniem pliku PDF prosimy o odświeżenie strony lub pobranie pliku z linku: Pobierz
Kroki, które placówki służby zdrowia mogą teraz podjąć, aby przygotować się na walkę z COVID-19
Bądź przygotowany
Bądź na bieżąco z lokalnymi sytuacjami COVID-19. Dowiedz się, gdzie zwrócić się o wiarygodne, aktualne informacje w lokalnej społeczności. Monitoruj stronę internetową CDC COVID-19 oraz stanowy i lokalny departament zdrowiaStron internetowychikona zewnętrzna aby uzyskać najnowsze informacje.
Opracuj lub przejrzyj plan awaryjny swojego obiektu. Wybuch COVID-19 w twojej społeczności może prowadzić do absencji pracowników. Przygotuj alternatywne plany zatrudnienia, aby zapewnić jak najwięcej pracowników obiektu.
Nawiązuj relacje z kluczowymi partnerami w dziedzinie opieki zdrowotnej i zdrowia publicznego w twojej społeczności. Upewnij się, że wiesz o opiece zdrowotnej i ratownictwie w zakresie zdrowia publicznego i działań reagowania w twojej społeczności. Dowiedz się więcej o planach zarządzania pacjentami, akceptowania przelewów i udostępniania materiałów eksploatacyjnych.
Przejrzyj protokoły ustaleń (MOU) z podmiotami stowarzyszonymi, koalicją służby zdrowia i innymi partnerami, aby zapewnić wsparcie lub pomoc w sytuacjach awaryjnych.
Utwórz listę kontaktów alarmowych. Opracowuj i stale aktualizuj listy kontaktów alarmowych dla kluczowych partnerów i upewnij się, że listy są dostępne w kluczowych lokalizacjach w obiekcie. Na przykład dowiedz się, jak skontaktować się z lokalnym lub stanowym działem zdrowia w nagłych wypadkach.
Komunikuj się z personelem i pacjentami:
Rozmawiaj o COVID-19 ze swoimi pracownikami. Podziel się informacjami na temat tego, co jest obecnie znane na temat COVID-19, potencjału wzrostu i planów gotowości twojego zakładu.
Rozmawiaj o COVID-19 ze swoimi pacjentami. Śledź aktualizacje dotyczące zmian w zasadach dotyczących terminów, zapewnianie pilnej opieki nad pacjentem przez telefon oraz odwiedzających. Rozważ skorzystanie z witryny internetowej lub stron mediów społecznościowych w celu udostępniania aktualizacji.
Chroń swoich pracowników:
Przed wejściem do placówki służby zdrowia należy prześwietlić pacjentów i osoby odwiedzające pod kątem objawów ostrej choroby układu oddechowego (np. gorączki, kaszlu, trudności w oddychaniu). Bądź na bieżąco z zaleceniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się COVID-19 na stronie internetowej CDC.
Zapewnienie prawidłowego użytkowania środków ochrony indywidualnej (ŚOI). Personel medyczny, który jest w bliskim kontakcie z potwierdzonymi lub możliwymi pacjentami z COVID-19, powinien nosić odpowiedni sprzęt ochrony indywidualnej.
Przeprowadzenie spisu dostępnych ŚOI. Rozważ przeprowadzenie spisu dostępnych materiałów eksploatacyjnych ŚOI. Poznaj strategie optymalizacji materiałów eksploatacyjnych ŚOI.
Zachęć chorych pracowników do pozostania w domu. Personel, u którego wystąpią objawy ze strony układu oddechowego (np. kaszel, duszność), powinien zostać poinstruowany, aby nie zgłaszał się do pracy. Upewnij się, że zasady dotyczące zwolnień lekarskich są elastyczne i zgodne z wytycznymi dotyczącymi zdrowia publicznego oraz aby pracownicy byli świadomi tych zasad.
Chroń swoich pacjentów:
Oddziel pacjentów z objawami oddechowymi, by nie przebywali wśród innych pacjentów poszukujących opieki.
Zidentyfikuj oddzielną, dobrze wentylowaną przestrzeń, która umożliwia oddzielenie oczekujących pacjentów i odwiedzających.
Rozważmy strategie, aby zapobiec wizytom pacjentów, którzy mogą być pod opieką w domu. Przyjazd do zakładu potencjalnie narażają siebie lub innych na zarazki.
Korzystajmy z systemu telefonicznego do dostarczania wiadomości do osób dzwoniących o tym, kiedy szukać opieki medycznej w placówce, kiedy szukać pomocy w nagłych wypadkach i gdzie udać się po informacje o opiece nad osobą z COVID.